top of page

Tento text vytvorilo autorsky SKKE pre svoje účely. 

Na Súkromnom konzervatóriu uchádzači o odbor „herectvo“ môžu študovať:

 

 

Žiaci prijatí na odbor hudobno-dramatické umenie – MUZIKÁL prejavujú vysokú mieru talentu v speve, herectve a tanci.

 

Cieľom štúdia je posunúť ich trojzložkové schopnosti na profesionálnu úroveň vhodnú pre vstup do profesionálnych muzikálových súborov či na vysoké umelecké školy. Po absolvovaní 5. a 6. ročníka môžu získať titul DiS.art., ktorý im otvára dvere k uplatneniu ako pedagógovia v literárno-dramatickom odbore na základných umeleckých školách.

Štúdium trvá 4 + 2 roky. Po úspešnom absolvovaní maturitnej skúšky v 4. ročníku sa študenti môžu uchádzať o pozície interpretov v profesionálnych muzikálových súboroch a zoskupeniach na Slovensku aj v zahraničí, uchádzať sa o prijatie na vysoké školy alebo o stáže a vzdelávacie programy ponúkané zahraničnými školami a súbormi. Rovnako môžu pôsobiť ako slobodní umelci a freelanceri.

 

Ak nemajú o tieto možnosti záujem alebo nebudú prijatí, pokračujú v štúdiu na našej škole ďalšie dva roky. Počas tohto obdobia posilňujú svoje interpretačné zručnosti (aby sa dokázali uchádzať opätovne  o pozíciu interpreta a prijatie na VŠ) a absolvujú pedagogické predmety, ktoré im poskytnú vedomosti potrebné pre prácu pedagóga literárno-dramatického odboru na základných umeleckých školách.

Škola uzavrela spoluprácu s Jánom ĎUROVČÍKOM vo forme povolenia naštudovať úryvky alebo menšie celky z jeho autorských muzikálov v rámci umeleckej praxe odboru Muzikál na SKKE s prezentáciou na absolventských alebo záverečných predstaveniach školy.

 

Najlepší študenti odboru sa zúčastnia náčuv pri tvorbe nových muzikálov J. Ďurovčíka priamo v Bratislave. 

Počas štúdia odboru hudobno-dramatické umenie – MUZIKÁL majú žiaci 3 hlavné predmety:

  • muzikálový spev

  • herectvo

  • tanec

Predmet herectvo 
a príbuzné praktické predmety:

  • herectvo

  • umelecký prednes

  • javisková reč

  • javiskový pohyb

  • pantomíma

  • moderovanie

  • práca pred kamerou a mikrofónom

  • umelecká prax interná

  • umelecká prax verejná

  • repertoár školy

Predmet spev 
a príbuzné praktické predmety:

  • spev

  • spev v ansámbli

  • šansón

  • repertoár školy

Predmet tanec 
a príbuzné praktické predmety:

  • tanec - klasický, ľudový, jazzový

  • repertoár

PEDAGÓGOVIA

HOSŤUJÚCI PEDAGÓGOVIA

HERECKÁ TVORBA
(1.– 6. ročník)

Herecká tvorba je hlavný odbor štúdia umeleckej a umelecko-pedagogickej prípravy, v ktorom pedagógovia vyučujú žiaka nadaného výrazným hereckým, speváckym a tanečným talentom, aby bol schopný profesionálne herecky pôsobiť v činohernom a muzikálovom divadelnom súbore a pedagogicky pôsobiť na základnej umeleckej škole. Pedagógovia rozvíjajú herecké dispozície žiaka na základe jeho talentových predpokladov individuálne, v skupine i v celom kolektíve ročníka. Rozvíjajú fyzické i psychické schopnosti žiaka v špeciálnych pohybových cvičeniach, v ktorých sa rozvíja vizuálna, verbálna a pohybová pamäť, schopnosť myslieť, hľadať, skúšať nachádzať a fixovať, sústavne a systematicky pracovať na vlastnom rozvoji i na schopnosti uplatniť sa v tímovej práci, pracovať na neustálom rozvíjaní hereckej fantázie a tvorivosti, na rozvíjaní základných schopností pochopiť a vyjadriť myšlienky, city a tvorivé zámery svoje, režiséra a autorov dramatických diel. Systematicky spolupracovať a tvorivo reagovať v umeleckom kolektíve na požiadavky pedagógov a režisérov.

TITUL DiS. art.
(5.- 6. ročník)

V piatom a šiestom ročníku absolvujú výučbu na vyššej odbornej úrovni a ukončia ju v šiestom ročníku absolventským výkonom. Vyučovanie speje k organickému prepojeniu herectva, spevu a pohybu v nápaditej a náročnej choreografii pri vysokej kvalite hereckého, speváckeho a tanečno-pohybového prejavu. Žiaci sú cieľavedome vedení k získavaniu špecifických znalostí, schopností muzikálového herectva, študujú muzikálový repertoár, aby pri absolventskej skúške prejavili profesionálnu umeleckú úroveň činoherného a muzikálového herca.

V súvislom šesťročnom štúdiu získavajú žiaci na hodinách vyučovania hlavného odboru štúdia aj rozsiahle vedomosti, schopnosti a zručnosti v umeleckej pedagogike, a to najmä metodiky a didaktiky vyučovania základov herectva. Preto sú po absolvovaní šesťročného štúdia schopní samostatne vytvárať umelecko-interpretačné výkony a vytvárať individuálne pedagogické koncepcie pre vyučovanie žiakov na základnom stupni umeleckého vzdelávania. Nevyhnutným predpokladom pri študovaní repertoáru je každodenná niekoľkohodinová samostatná umelecká príprava. Je to už oblasť tvorivej umeleckej práce, na ktorú sa najmä vo vyššom odbornom vzdelávaní u žiakov uvedených odborov v predmete kladie veľký dôraz.

bottom of page